apple-delnica

Razmišljate o delnicah Apple? To so mnenja strokovnjakov

Apple je trenutno največ vredno podjetje na svetu, za investitorje pa je podjetje zadnji dve desetletji nosilo simbolična zlata jajca.

Apple namreč že dve desetletji pri vrhu računalniške in mobilne industrije. Nekoč skoraj propadlo podjetje je s predvajalnikom iPod, leta 2001 začelo revolucijo v potrošniški elektroniki.

Ob izidu iPoda je bila delnica podjetja Apple vredna približno 1,24 dolarja. V času pisanja tega članka je njena vrednost 148 dolarja, vrednost podjetja pa presega dva trilijona.

Od izida iPoda je priljubljenost podjetja Apple skokovito narasla, izdelki, kot so iPhone, iPad in Macbook, pa so postali neprecenljiva tehnologija za milijone potrošnikov po vsem svetu.

S pojavom pandemije Covid-19 leta 2020 je ameriški delniški trg doživel največji udarec po stanovanjski krizi leta 2008. Vendar je bil Apple eno redkih podjetij, ki se je v katastrofalnih okoliščinah ne le izvleklo, ampak tudi uspešno poslovalo.

Naložba v višini 1000 dolarjev, ki je bila izvedena julija 2011, bi bila 10 let kasneje vredna nekje 11,150 dolarjev, kar je več kot 1000% donos. Ta donos ne vključuje dividend, ki jih Apple vključuje.

Za primerjavo: indeks S&P 500 se je v istem časovnem obdobju povečal za 221,54 %, cena zlata pa za 12,25 %.

Poslovanje podjetja Apple

Ko razmišljamo o investiciji, moramo najprej razumeti poslovanje podjetja. Poglejmo, kako Yahoo Finance povzema ključne dejavnike poslovanja.

Največje gonilo sodobnega uspeha družbe Apple je iPhone. Pametni telefon, ki je spremenil pravila igre, je debitiral leta 2007 in leto za letom povečuje prihodke z neverjetno hitrostjo. Seveda pa je tu še portfelj storitev, ki vključuje prihodke od storitev v oblaku, trgovina App Store, Apple Music, AppleCare, Apple Pay ter licenciranja in drugih storitev.

Poleg tega so se močno uveljavile naprave, ki niso povezane s telefoni iPhone, kot sta Apple Watch in AirPod. Apple dejansko prevladuje na trgih nosljivih in slušnih naprav zaradi vse večjega sprejemanja naprav Watch in AirPods. Velika razširjenost ure Apple Watch je podjetju Apple pomagala okrepiti svojo prisotnost na področju spremljanja osebnega zdravja.

Apple poleg tega proizvaja in prodaja še iPad, MacBook in HomePod. Te naprave delujejo na Applovih lastnih operacijskih sistemih iOS, macOS, watchOS in tvOS.

Druge Applove storitve vključujejo naročniške storitve Apple News+, Apple Card, Apple Arcade, novo aplikacijo Apple TV, kanale Apple TV in novo naročniško storitev Apple TV+.

Paradni konj iPhone predstavljala 50,2 % vseh prihodkov. Storitve v oblaku, računalniki Mac, iPad in kategorija Drugo so prispevali 19,6 %, 11,2 %, 8,6 % in 10,4 % v tem vrstnem redu.

V poslovnem letu 2020 so Amerika, Evropa, Velika Kitajska, Japonska in preostali del azijsko-pacifiške regije predstavljale 45,4 %, 25 %, 14,7 %, 7,8 % oziroma 7,1 % vseh prihodkov.

Apple se na trgu pametnih telefonov sooča s hudo konkurenco podjetij, kot so Samsung, Xiaomi, Google, Huawei in Motorola. Na trgu osebnih računalnikov so njegovi glavni konkurenti Lenovo, HP, Dell, Acer, Asus in številni drugi. Ker je Apple tako razširjen in razpršen skozi različne industrije, konkurente lahko opredelujemo samo na posameznih področjih.

Motley Fool in 6 razlogov, zakaj kupite Apple

Zasebno finančno in investicijsko svetovalno podjetje je izrazito bikovsko razpoloženo, saj so objavili članek, ki navaja šest razlogov, zakaj naj investitorji kupijo delnice Apple in jih nikoli ne prodajo. Če povzamemo teh 6 razlogov …

1. Po mnenju Warrena Buffeta je Apple najboljše podjetje na svetu
Warren Buffet je razkril, da je družba Berkshire Hathaway kupila 5 odstotkov Appla in ob tem priznal, da bi z veseljem imel v lastih vseh 100. Povedal je, da mu je izredno všeč ekonomika Applovih aktivnosti in da mu je zelo všeč vodstvo ter kako razmišljajo. Sledenje nasvetom Warrena Buffeta se je seveda navadno izkazalo za dobro odločitev.

2. iPhone se prodaja kot vroče žemljice
Apple je leta 2020 predstavil štiri nove modele iPhona – največ v enem letu. Telefoni iPhone 12, 12 Mini, 12 Pro in 12 Pro Max se razlikujejo po maloprodajni ceni in zmogljivostih ter resnično ponujajo nekaj za vsakogar.

V prazničnem četrtletju leta 2020 je Apple poročal o rekordnih prihodkih v višini 111 milijard dolarjev, kar je 21 % več kot leto prej, od tega 59 % iz prodaje iPhonov. To je lahko šele začetek. Analitik podjetja Wedbush ocenjuje, da približno 40 % uporabnikov iPhonov v zadnjih 3,5 letih ni nadgradilo svoje naprave. To bi lahko bil začetek dolgo pričakovanega “supercikla”, ki bi lahko v prihodnjem letu povečal tržno vrednost družbe Apple na 3 trilijone.

3. Apple kot modni dodatek
Vlagatelji ne bi smeli podcenjevati vse večjega pomena Applovega poslovanja s t.i. nosljivimi napravami (angleško wearables). V fiskalnem letu 2020 se je segment nosljive opreme, doma in dodatkov v primerjavi z letom 2019 povečal za 25 %, ustvaril rekordnih 30 milijard dolarjev in predstavljal več kot 11 % vseh prihodkov podjetja Apple. Ne samo to, segment je leto končal z visokim izkupičkom, saj je vsaka kategorija ustvarila rekordno prodajo. Apple je takrat v letnem poročilu zapisal, da je poslovanje z nosljivimi napravami zdaj tako veliko kot podjetje na lestvici Fortune 130.

 4. Storitve so eksplodirale
CEO Appla Tim Cook je v začetku leta 2017 napovedal, da želi Apple do konca leta 2020 podvojiti prihodke od storitev. Julija 2020 je razkril, da je Apple ta visok cilj dosegel pol leta pred rokom.

Poslovanje se je v letu 2021 začelo hitro. V drugem četrtletju Applovega finančnega leta 2021 (končalo se je 27. marca 2021) je segment storitev dosegel rekordne prihodke v višini 16,9 milijarde dolarjev, kar je skoraj 27-odstotna medletna rast in najhitrejša rast v več kot dveh letih.

K povečanju je prispevalo 660 milijonov plačanih naročnikov v segmentu Applovih storitev, ki med drugim vključuje Apple TV+, Apple Music, App Store in iCloud. Finančni direktor Luca Maestri je povedal, da so bili rekordni tudi video, glasbeni, igralni in oglaševalski posli podjetja. Ta segment predstavlja približno 19 % vseh prihodkov.

5. Dividende rastejo in rastejo
Apple je leta 2012 po 17 letih prekinitve ponovno začel izplačevati dividende in od takrat postal izredno priljubljen pri ljubiteljih dividend. Apple za financiranje dividende porabi le 22 % dobička, kar mu daje veliko prostora za prihodnja povečanja. Četrtletno izplačilo se je 2012 ponovno začelo izplačevati v višini 0,095 USD, prilagojeni za delitev, in se je v samo devetih letih povečalo za 132 %.

6. Agresivno dokupovanje delnic
Drugi vidik Applove politike vračanja kapitala je agresivni načrt odkupa delnic. Podjetje je v vsakem od zadnjih štirih četrtletij v povprečju umaknilo približno 1 % svojih delnic in namerava nadaljevati s to delničarjem prijazno prakso. Z vsakim preteklim četrtletjem imajo delničarji družbe Apple v lasti večji delež jabolčne pogače. V zadnjem desetletju se je število delnic družbe Apple zmanjšalo za skoraj 36 %.

 

Tudi TheStreet meni, da lahko vlagatelji samozavestno kupijo AAPL

Če Motley Fool izpostavlja najbolj klasične argumente za nakup jabolčnih delnic, pa TheStreet dodaja še dva.

1. Moč ekosistema
Že dolgo je Apple pod drobnogledom zaradi pomanjkanja priložnosti za rast. Ko je leta 2007 izšel iPhone, se je zdelo, da so pametni telefoni sčasoma vstopili v obdobje zrelosti in upadanja. Prava rast pa se je pravzaprav šele začenjala. Enako se je zgodilo s predvajalniki glasbe in tabličnimi računalniki, vendar še hitreje.

Če pogledamo naprej do leta 2021, se zdi, da je Applov portfelj izdelkov v odlični kondiciji. Seveda je pandemija pripomogla k povečanju povpraševanja po tehnoloških napravah in morda tudi cikel nadgradenj 5G. TheStreet velik dela uspeha podjetja pripisuje Applovemu ekosistemu. Širok nabor izdelkov in storitev, ki so med seboj odlično povezani, uporabnike na nek način priklenejo na Applov ekosistem, s tem pa je zagotovljena dolgoročna stabilnost.

2. Priložnosti za nadaljno rast
“Kaj je Applova naslednja velika stvar?” je stalno vprašanje med novinarji. Čeprav sta bili ura Apple Watch in slušalke AirPods predstavljeni pred kratkim, menim, da je Applova naslednja velika stvar še vedno za vogalom.

Obstajata dve ključni kategoriji izdelkov, ki bi lahko spodbudili rast podjetja Apple na še višjo raven. Govorice okoli avtomobila Apple so postale tako glasne, da je Apple Car v tem trenutku skoraj zagotovo nekje v prihodnosti. Hkrati bi lahko bile naprave za virtualno ali prilagojeno resničnost naslednji, morda največji dodatek k Applovemu že tako hitro rastočemu portfelju nosljivih naprav.

Dobra novica za vlagatelje je, da potencial povečanja Applovega poslovnega izida in denarnega toka zaradi teh dolgoročnih priložnosti verjetno niti ni ustrezno upoštevan v finančnih modelih. Wall Street na primer pričakuje, da bo dobiček na dobiček do fiskalnega leta 2025 narasel na 6,50 dolarja, kar pomeni skromno 6-odstotno letno stopnjo. Kako konservativna bi se lahko izkazala ta številka, če bi Apple uspešno predstavil avto, ki bi postal resen konkurent  Tesli.

 

Zacks Rank ga ocenjuje z “MOČAN NAKUP”

Ugledni ocenjevalnik Zacks Rank delnico APPL označuje z oceno “Strong Buy”, kar pomeni, da gre za izjemno kvalitetno podjetje, ki trenutno še ni (preveč) visoko ocenjeno.

zacks rank apple

Kaj pa razlogi proti? Tole pravi US News

Nad družbo Apple visi potencialno regulativno tveganje, saj je  trgovina App Store pod strožjim protimonopolnim nadzorom. V širšem smislu se velike tehnološke družbe soočajo z vse večjim političnim pritiskom, saj se pojavljajo pomisleki o tem, koliko moči imajo podjetja, kot so Facebook, Amazon, Google in Apple.

Zdi se, da je 30% provizija, ki jo App Store zaračunava razvijalcem glavno regulativno tveganje, saj ima morda elemente monopola. Podjetje je to stopnjo za manjše razvijalce, ki letno prodajo manj kot 1 milijon dolarjev, znižalo na polovico. To je sicer večina založnikov v trgovini, vendar po podatkih podjetja Sensor Tower, ki se ukvarja z analitiko aplikacij, predstavljajo manj kot 5 % prihodkov.

Zdi se, da je vrednotenje lahko tveganje tudi za vlagatelje, ki zdaj kupujejo delnice družbe Apple. Po mnenju nekaterih je delnica noro draga. Čeprav je verjetnost za velika razočaranja v poslovnih izidih verjetno majhna, pa visoko razmerje P/E pomeni, da obstaja prostor za relativno velik padec, če se med vlagatelji razvije neugodno razpoloženje.

“Trenutno vrednotenje z mnogokratnikom P/E sredi tridesetih let je najvišje, kar se jih spomnim,” pravi Tim Bain, glavni naložbeni direktor v družbi Spark Asset Management Group. “Zaradi tega je delnica bolj ranljiva za širše tržne popravke in vse težje presega pričakovanja.”

 

Related Posts