tesla

Vas mikajo delnice Tesla? To pravijo strokovnjaki.

Leto 2010. Avtomobilska industrija je prepričana, da so električna vozila nepraktična in da tehnologija enostavno ne more napredovati do točke, ko bi ogrozila avte, ki vozijo na bencin ali dizel.

Ko je podjetje Tesla  januarja 2010 vložilo vlogo za prvo javno ponudbo delnic (IPO), je bilo, najbolj znano po svojem električnem avtu Roadster, za katerega so kupci morali odšteti več kot sto tisočakov. Stava na Teslo in njenega ekscentričnega izvršnega direktorja Elona Muska je bila vse prej kot zanesljiva.

Danes Tesla avte izdeluje kot (oziroma dejansko) po tekočem traku. Lani je izdelala več kot pol milijona vozil, kar je 15-odstotno povečanje v primerjavi z letom prej, ki ga je dosegla med pandemijo. Najboljši proizvajalec električnih vozil pa bo to številko brez težav kmalu presegel, saj je samo v prvih dveh četrtletjih leta 2021 izdelal že več kot 386.000 vozil.

Pravzaprav je Tesla samo v drugem četrtletju proizvedla 206.000 avtomobilov, kar je rekord za proizvajalca avtomobilov. Toda tako kot General Motors in drugi proizvajalci se zaradi pomanjkanja čipov sooča s težavami, kupci pa doživljajo zamude.

Eksplozivna rast delnic Tesle

Tesla je leta 2010 vstopila na borzo s ceno 17 dolarjev na delnico, danes pa se giba okrog 700 dolarjev na delnico, (cena je prilagojena za delitev delnice, ki so se zgodile na tej poti). To pomeni več povečanje za več kot 14600%. Za primerjavo, vrednost indeksa S&P 500 se je v istem obdobju povečala le za 400%. Začetna naložba v Teslo v višini 1000 dolarjev pred desetlejem, bi bila danes vredna približno 146.000 dolarjev. Kar vredu. 🙂

To seveda postavlja vprašanje ali smo za investiranje v delnice podjetja Tesla že prepozni? Tole pravijo strokovnjaki.

MarketWatch je zelo previden

MarketWatch, ki ga znan izdaja ameriški indeks Dow Jones pravi, da je pri delnicah odvisno, kako daleč v prihodnost gledate.

Pravijo, da je Tesla v mnogih pogledih delnica, ki je razred zase. A tudi če ne bi bila, se morajo vlagatelji zavedati, da ni lahko podjetja z njegovimi tekmeci, pri Tesli pa je to še toliko težje, saj jo primerjamo s klasičnimi proizvajalci avtomobilov. Vzemite to kot opomnik, da opravite lastno raziskavo in sprejmete utemeljeno odločitev na podlagi svojih individualnih potreb ter drugih novic in številk, ki presegajo tiste v tem povzetku.

Pri MarketWatchu opozarjajo, da danes Tesla ni več tako priljubljena družba, kot je bila v preteklih letih. Z najvišjo vrednostjo delnice okoli 900 dolarjev in trenutno ceno pri nizkih 700 dolarjih je mogoče trditi, da Tesla ni le upočasnila rasti, temveč je dejansko zavila v nasprotno smer. Tveganja za Teslo vsekakor obstajajo, zlasti glede na izzive, s katerimi se v zadnjem času soočajo avtomobilski proizvajalci, saj se še naprej borijo z motnjami v dobavni verigi, ki jih je povzročila pandemija, strašilo naraščajoče inflacije pa še naprej skrbi tako oblikovalce politik kot vlagatelje. Vendar je na podlagi nedavnih statističnih podatkov zelo malo verjetno, da bo Tesla v kratkem (pro)padla.

Veliko vprašanje je seveda – ali bo Tesla izpolnila pričakovanja investitorjev. MarketWatch povzema, da je po mnenju Wall Streeta to malo verjetno.

“Pametni denar” rad izrazi mnenje o vročih delnicah, kot je Tesla, saj delnico pokriva več kot 30 analitikov. Tesla ima 41% oceno “KUPI”, kar je zaskrbljujoče. Povprečje je namreč 56%. Ko vas gleda na desetine ljudi, ki so na splošno optimistični, a le štirje od desetih menijo, da je vaša prihodnost svetlejša od konkurence? To ni preveč dobro, zaključujejo pri tem mediju.

Investor’s Business Daily navdušuje rast Teslinih tovarn

Bolj optimistični so pri Investor’s Business Daily, ki poudarjajo, da je Tesla močno razširila svoje proizvodne zmogljivosti. Musk želi v naslednjem desetletju izdelati 20 milijonov električnih vozil na leto. To je več kot dvakrat več od trenutne proizvodnje drugih avtomobilskih velikanov. Zato je zdaj na misiji, da hitro razširi svoje tovarne.

Širitev vključuje gradnjo njegovega tretjega proizvodnega obrata v bližini Berlina. Četrti proizvodni obrat bo Tesla zgradila v bližini Austina v Teksasu. To bo njihova tovarna, zgrajena na 2000 hektarjev velikem zemljišču. V njej bodo proizvajali tovornjake Cybertruck in velik tovornjak Semi ter modela Y in 3.

Podjetje je medtem sporočilo, da pričakuje, da se bo proizvodnja modela S do konca leta še naprej povečevala.

Ko bo Tesla začela zares masovno proizvajati avtomobile v Nemčiji, se bo na področju električnih vozil pomerila s tremi uveljavljenimi velikani: Volkswagen, BMW in Mercedes-Benz. Med resnimi tekmeci sta poleg kitajskih tekmecev tudi General Motors in Ford Motor.

Tesla ima po podatkih poročila družbe Morgan Stanley še vedno trdno vodilno vlogo na svetovnem trgu električnih vozil. Tesla je do danes prodala skoraj 400.000 vozil in ima 21-odstotni tržni delež. Drugi General Motors ima 12-odstotni tržni delež. Volkswagen je na tretjem mestu z 10-odstotnim tržnim deležem električnih vozil.

Sklicujejo se, da ima po podatkih orodja IBD Stock Checkup Tesla sestavljeno oceno IBD Composite Rating 90 od 99. Ocena pomeni, da je delnica Tesla trenutno uspešnejša od 90 % vseh delnic. To velja glede na najpomembnejša temeljna in tehnična merila za izbiranje delnic.

teslin model s
Teslin model S

Barrons ponuja argument za in argument proti

Argument proti:
Tesla izdeluje avtomobile. To so dobri avtomobili, celo vznemirljivi, a še vedno avtomobili. Tesla je leta 2020 prodala približno 500.000 avtomobilov, v prvem četrtletju pa še 185.000, kar je le delček v primerjavi s številom avtomobilov, ki so jih prodali Ford, General Motors in drugi. Toda Teslina tržna kapitalizacija je večja od Forda, GM, Toyote in Volkswagna skupaj. Tesla ni vrednotena kot druga avtomobilska podjetja; vrednotena je kot hitro rastoča tehnološka delnica.

Da bi Tesla upravičila takšno oceno, bo morala prodati več avtomobilov, predstaviti nove modele in ohraniti izjemno visoke stopnje dobička, ki si jih je prislužila kot prvi ponudnik električnih vozil. . Podjetje Tesla bo moralo brezhibno izvajati svoje naloge, ko bo uvajalo nove modele in novo proizvodnjo. Kakršen koli spodrsljaj pri časovnih načrtih za nove modele, proizvodnji ali profitnih maržah zaradi višjih začetnih stroškov od pričakovanih bi lahko razočaral vlagatelje. Pri Barronsu menijo, da se tveganja morebitnih spodrsljajev ne odražajo ustrezno v trenutni ceni delnice.

Skrbi lahko tudi Teslina sposobnost, da bo še naprej prodajala tako imenovane dobropise za vozila z ničelnimi emisijami. Tesla te dobropise pridobiva s prodajo električnih vozil. Nato jih prodaja avtomobilskim podjetjem, ki izdelujejo tradicionalne avtomobile na bencinski pogon in morajo nadomestiti emisije ogljika. Tesla je s prodajo teh dobropisov v zadnjih dveh letih zaslužila približno 2,5 milijarde dolarjev. Verjetno je, da se bo vrednost dobropisov zmanjšala, ko bodo drugi avtomobilski proizvajalci začeli prodajati električna vozila.

Argument za:
Delnice Tesle so drage in njihov nakup pomeni, da verjamete, da je podjetje lahko vredno veliko več kot le proizvajalec avtomobilov. To ni nič nenavadnega: Apple je bil nekoč precenjen proizvajalec računalnikov, dokler se ni odločil, da bo delal več kot le računalnike. Mnogi najbolj optimistični vlagatelji menijo, da bo Tesla postala nekaj zelo podobnega kot Apple.

Tako kot Apple prodaja strojno opremo, kot so telefoni, računalniki in ure, nato pa znotraj svojega ekosistema ponuja storitve, lahko Tesla prodaja avtomobile, sončne celice in baterije, nato pa svojim strankam prodaja storitve in programsko opremo.

Tesla lahko ponudi veliko storitev. Podjetje prodaja solarne panele za stanovanja, rezervno napajanje baterij, električno energijo kot del svojega polnilnega omrežja ter programsko opremo za samovozečo vožnjo. Cathie Wood iz podjetja ARK Invest meni, da bo tehnologija popolne samovozeče vožnje Tesli v prihodnjih letih pomagala pri zagonu dejavnosti robotskih taksijev.

 

Motley Fool in trije razlogi, zakaj je delnica Tesle dobra investicija

Zasebno podjetje za finančno svetovanje Mootley Fool je prav tako bikovsko usmerjeno in izpostavlja tri razloge za nakup delnice podjetja.

1. Izjemna učinkovitost

Elon Musk je večkrat navajal proizvodnjo kot Teslino dolgoročno prednost. To koga morda preseneča, vendar je podjetje v prizadevanjih za učinkovitost doseglo velik napredek.

Leta 2017 je Tesla predstavila baterijsko celico 2170, s katero je povečala energetsko zmogljivost za polovico. Podjetje je novo celico začelo proizvajati v tovarni Gigafactory v Nevadi in do sredine leta 2018 je bila to tovarna baterij z največjim obsegom proizvodnje na svetu.

Leta 2019 je Tesla v samo 10 mesecih dokončala gradnjo tovarne Gigafactory v Šanghaju, s čimer je povečala skupno zmogljivost in lokalizirala svoje poslovanje na Kitajskem. S tem je zmanjšala stroške, saj je zmanjšala število avtomobilov, ki so jih čez ocean pošiljali z ladjami.

Leta 2020 je Tesla začela graditi novi tovarni Gigafactory v Berlinu in Teksasu, iz obeh tovarn pa naj bi vozila dobavljala leta 2021. Podobno kot na Kitajskem bo to povečalo učinkovitost s povečanjem zmogljivosti in lokalizacijo njenega evropskega poslovanja.

Pomembno je, da je bil Model 3 tudi brez tovarne v Evropi v prvem četrtletju 2021 še vedno najbolje prodajana premium limuzina na svetu. Povedano drugače, Tesla je s samo dvema tovarnama dobavila dovolj vozil, da je prehitela BMW serije 3 in Mercedes razreda E.

Tu je splošna slika: Od leta 2017 se je Teslina težnja po učinkovitosti močno obrestovala. Njeni povprečni stroški na vozilo so se znižali več kot polovico, Tesla pa je leta 2020 dosegla vodilno maržo iz poslovanja v panogi v višini 6,3 %.

 

2. Izjemno inoviranje

Po najvišjih ocenah naj bi Teslina baterija stala 187 dolarjev na kilovatno uro (kWh) – to je 10 % ceneje od naslednjega najbližjega konkurenta in 24 % ceneje od povprečja v panogi. Poleg tega Tesla prodaja tudi edino električno vozilo z dosegom več kot 400 milj. Z drugimi besedami, Tesline baterije so cenejše in imajo daljši doseg.

Leta 2020 je Tesla predstavila še eno novost: baterijsko celico 4680. Ta nova celica, izdelana z inovativno zasnovo brez zavihkov, naj bi po pričakovanjih zmanjšala stroške baterije za 56 % in povečala Teslino prednost pred industrijo.

Vodstvo je tudi prepričano, da bo 4680 povečala doseg za 54 % in zmanjšala investicijske izdatke za 69 %. Zadnji podatek je še posebej pomemben, saj je zaradi njega ta tehnologija zelo razširljiva. Z drugimi besedami, Tesla bo porabila manj sredstev za obrate in opremo (relativno), vendar bo proizvajala baterije z večjim dosegom ob nižjih stroških.

Elon je prepričan, da bo Tesla zaradi te učinkovitosti lahko v treh letih izdelala avtomobil za 25.000 dolarjev. Teoretično noben konkurent ne bo mogel doseči te cene, kar naj bi Tesli pomagalo prevzeti tržni delež.

tesla cybertruck
Teslin Cybertruck

3. Izjemna umetna inteligenca

Tesla je vodilna v tekmi za izdelavo avtonomnega vozila. Njeni platformi za avtopilota in popolno samovozečo vožnjo že ponujata nekaj avtomatizacije, vendar služita tudi drugemu namenu: množičnemu zbiranju podatkov.

Tesla ima na cestah več kot milijon vozil, ki so opremljena z zunanjimi kamerami za zajemanje videoposnetkov. Tako je podjetje do februarja 2020 zbralo 3 milijarde kilometrov podatkov o avtopilotu. Za primerjavo, Alphabetovo podjetje Waymo – prvo in edino podjetje, ki je uvedlo avtonomno storitev prevoza potnikov – je imelo takrat le 20 milijonov kilometrov v realnem svetu.

Podatki so temelj umetne inteligence, Tesla pa je v veliki prednosti. Da bi to prednost še povečala, gradi tudi sistem Dojo. To je superračunalnik, namenjen usposabljanju globokih nevronskih mrež (tj. motorjev umetne inteligence), s katerimi bodo Teslini avtomobili postali avtonomni. Musk je prepričan, da bo Dojo “za red velikosti” učinkovitejši od naslednje najboljše rešitve.

Tu je splošna slika: Raziskava podjetja Ark Invest kaže, da bi lahko avtonomne platforme za prevoze do leta 2030 ustvarile 1,2 bilijona dolarjev letnega dobička iz poslovanja. Ekipa Cathie Wood prav tako meni, da bodo proizvajalci avtonomnih električnih vozil vsako leto zaslužili 250 milijard dolarjev. Tesla spada v obe kategoriji, saj namerava v prihodnosti vzpostaviti omrežje za prevoz potnikov.

Če ima Ark prav, bi morale Tesline številne prednosti – proizvodnja, inovacije in avtonomna tehnologija – pomagati, da prevzame dobršen del tržne priložnosti v vrednosti 1,45 bilijona dolarjev. Zato menim, da bi lahko Tesla kljub nezaslišanemu vrednotenju, ki znaša 600-kratnik dobička, še vedno ugnala trg.

 

Za US News je največja grožnja Tesle Elon Musk

Pri tem mediju opozarjajo na problematično retoriko izvršnega direktorja podjetja, ki jo je objavljal na Twitterju. Morda najbolj zloglasen primer se je zgodil v začetku avgusta 2018, ko je Musk tvitnil, da “razmišlja o zasebni prodaji Tesle po 420 dolarjev”.

Po tem incidentu je bil Musk prisiljen odstopiti s položaja predsednika uprave zaradi poravnave tožbe z ameriško komisijo za vrednostne papirje in borzo. Musk je v začetku lanskega leta s tvitom: “Cena delnice Tesle je previsoka, po mojem skromnem mnenju.”, lastnoročno znižal tržno vrednost Tesle za več milijard.

Jasno je, da Tesla ne bi bila vredna toliko, kot je danes, če ne bi bilo Muska, vendar njegov kolosalni status kaže na tveganje ključnega moža, povezano s podjetjem in ceno njegovih delnic. Če bi kdaj zapustil podjetje in se osredotočil na svoje delo v družbi SpaceX ali če bi ga preprosto odpustili zaradi njegovega vedenja, bi delnice Tesle nedvomno trpele – čeprav je morda edina hujša usoda za delničarje Tesle, če ostane na položaju.

Gledano v splošnem pa pri US News zaključujejo, da se zadeve za delničarje počasi umirjajo, saj podjetje četrtletje za četrtletjem dosega dobičkonosnost. Kljub temu vlagatelji ne morejo zanemariti Teslinih mnogokratnikov vrednotenja, ki presegajo vse meje zdravega razuma. In čeprav je podjetje za leto 2020 poročalo o 31,5 milijarde dolarjev skupnih prihodkov, je njegova trenutna tržna vrednost skoraj 800 milijard.

Tesla je zrasla v največje avtomobilsko podjetje na svetu – seveda zaenkrat samo na delniškem trgu. Če se bodo stvari še naprej odvijale v Teslino smer, se to verjetno ne bo kmalu spremenilo, in če je zgodovina kakšno vodilo, so stave proti Musku slaba odločitev.

Kljub temu tveganja ostajajo – Tesla ni več edino podjetje za električna vozila, ki ga je vredno spremljati, vlagatelji pa morajo biti pripravljeni na to, da lahko njeni bolje uveljavljeni tekmeci izpodrinejo položaj Tesle. Skratka, vlagatelji, ki jih zanima nakup delnic TSLA, naj jih dodajo v dobro razpršen portfelj še zaključujejo pri US News.

Kako kupiti delnice Tesla?

Delnice Tesla lahko kupite pri kateremkoli borznem posredniku, ki trguje z delnicami na ameriški borzi NASDQ. Na izbiro imate več posrednikov, vendar je modro izbrati tistega, ki najbolje ustreza vašemu finančnemu položaju. Borzni posredniki ponujajo različne minimalne zneske za odprtje računa in provizije za trgovanje, zato boste morali pred končno odločitvijo pretehtati svoje možnosti. Eden izmed najenostavnejših in najcenejših je zagotovo Revolut. Pri izbiri je najbolje, da si pomagate z orodjem Find my Broker, kjer lahko označite svoje preference, orodje pa vam bo glede na to predlagalo borznega posrednika, ki ustreza vam.

 

 

 

Related Posts